My Lovely Followers

Translate

Thursday, 9 February 2012

Sup Ketam

Assalamualaikum....

  Apa khabar semua..?harap2 semuanya sihat.maklumlahkan cuaca skrg ni sekejap hujan sekejap panas..badan pun mulalah ikut cuaca gak..bukan mood jer yg ikut cuaca..Masuk jer bln February ni whole famly kena demam..yg paling teruk anak ke-2,kena demam denggi...!!..mula-mula tu suspect jer..hri ke2 ambil darah doktor ckp kompom denggi....terkelu gak seketika..mcm x percaya..x pernah mengalami situasi cam ni....x tau nak buat apa2..ramai yg suggest makan sup ketam.tp bukan ketam biasa.ketam nipah..ketam biasa tu blh gak tp lagi bagus kklu ketam nipah.so... apa lagi suruhlah che Usben bli ketam nipah...nasib baiklah x susah nak cari kat kawasan kami ni...tu yg jadi SUP KETAM..



 
Pic taklah cantik pun .....ni pun dlm tipuware jer...nak buat sup ni xdelah susah pun..just campak-campak jer....iiiiiikut suka...


                                   Yang penting;

                                ketam nipah 2 ekor
                             3 biji bawang merah }di mayang
                             2 biji bawang putih   }di ketuk
                             2 sudu minyak masak
                                bahan perasa
                                daun sup
                                air


buatnya macam biasalah...tumis bawang putih dan bawang merah sehingga kekuningan masukkan air,tunggu sampai mendidih baru masukkan ketam n bahan perasa...


Hidang panas-panas...seelok-eloknya makan  meratah cantu jer..
 

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...