My Lovely Followers

Translate

Wednesday, 8 February 2012

Asam Pedas Kepala Ikan

Assalamualaikum..

ini sebenarnya N3 yg tertangguh...pic dah lama amik cuma blum post jer...lama tu xde la lama sgt hujung bulan januari hari tu..ikan ni fresh lagi masa wanie masak..wanie dpt ikan ni dri che Usben...dia bwa blk dri memancing kat Lumut..tp wanie x tau la nama ikan ni apa..bentuknya macam ikan cermin  tp lebih gemuklah dari ikan cermin tu...tp dagingnya memang sedaplah ikan ni..xper layan jer pic ni yaa...


 
..asam pedas ni cam asam pedas biasalah...


bahan-bahan

1 kepala ikan 
15 biji cili kering }kisar
6 biji bwg merah }kisar
2 biji bwg putih }kisar
  sedikit lengkuas }kisar
  sedikit halia }kisar
  sedikit kunyit hidup }kisar
   air asam jawa
   daun kesum
  garam n gula


masaknya macam biasalah..tumis bahan kisar sampai pecah minyak.masukkan air asam jawa biarkan seketika.masukkan daun kesum dan kepala ikan ...masukkan bahan perasa...sedia utk di makan gan nasi panas-panas...


 

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...