My Lovely Followers

Translate

Sunday, 5 February 2012

Daging Masak Merah

Assalamualaikum....salam bersiaran lagi kita..apa khabar semua..sihat?...penat badan bila klua masuk hantar anak sekolah.. tu bru 2 org jer yg sekolah.. mcm manalah org yg ada rmai anak pastu htar sendri plak pergi sekolah..sesi lain2 plak tu..mesti penat giler..bila masa nak rehat kan?..hri ni waniey xdelah pening2 fikir nak msk per sebab anak2 request nak mkn daging masak merah.Nasib baiklah dlm icebox ada daging..tak payah susah2 nak pi kdai nak beli daging.dah jimat masa .kadang2 tu bagus jugak bila ada yg request nak mkn apa..tak payahlah nak pening2 kepala fikir nak msk per..layan jer lah post yg x seberapa...DAGING MASAK MERAH..




BAHAN- BAHAN


1/2 kg daging (rebus hingga empuk)
3 ulas bawang putih (diketuk)
 1 biji bawang besar(di potong bulat)
2 sudu besar cili kisar
1 biji cili merah
air rebusan daging
sedikit pewarna merah
minyak
garamn n gula secukup rasa...


CARA-CARA
cam biasalah ..tumis bwg putih sampai kekuningan masukkan cili giling..tumis smpai garing..masukkan air rebusan daging,pewarna merah,garam n gula dan masukkan daging.biarkan smpai sebati.masukkan bwg n cili merah..


No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...