My Lovely Followers

Translate

Thursday, 23 February 2012

BIHUN GORENG

ASSALAMUALAIKUM..

Alhamdulillah.. pejam celik pejam celik dah masuk hari khamis dah hri ni..cepat btl masa berlalu rasa cam baru jer hri isnin..cam tu cepatlah umur pun meningkat..cepatlah jadi org tua nti...tp apakan daya tu kan dah lumrah perjalanan...x nak fikir pasal tua dah dah senestinya kena tempuh jgak..
fikir nak masak apa hari ni lagi bagus..haha....
hari ni nak masak bihun goreng jer lah utk sarapan pagi ni..rasa lama dah x masak bihun ni..bihun goreng yg simple jer...haha..


bahan-bahan

bihun 
bwg merah*
bwg putih*
sedikit cili giling
fishball
isi ayam
sawi
kobis
kicap
bahan perasa

bahan yg bertanda * di tumbuk
tumis bahan yg  bertanda * dan juga cili giling 
masukkan isi ayam &,fishball
masukkan kicap dan sedikit air serta bahan perasa
masukkan bihun & sayur
 

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...